1 Locatie

 

Wanneer je voor je onderneming winkelruimte nodig hebt is de keuze van de locatie van heel groot belang. Ten eerste omdat je deze keuze voor een langere tijd maakt, maar ook omdat het onderdeel uitmaakt van je totale marketingmix. Wees hierbij dus heel voorzichtig en laat je goed adviseren en niet alleen door de makelaar die aan jou het pand wilt verhuren.

 

2 Winkel uitstraling

 

Vooral bij een winkel is het van belang dat je trouw blijft aan de uitstraling die je voor jezelf hebt gekozen. Een potentiële klant loopt je winkel binnen en krijgt bij de eerste paar meter al een indruk van je onderneming. Als dit niet gelijk is aan de uitstraling die jijzelf nastreeft breng je jou potentiële klant in verwarring en krijgt niet het beeld dat jij uit wilt stralen.

 

3 Bedrijfsruimte uitstraling

 

Als je voor jouw onderneming een bedrijfsruimte nodig hebt is de uitstraling daarvan ook onderdeel van de indruk die een klant krijgt. Een klant die bij jouw gebruiksruimte voorbijloopt en de indruk krijgt dat het er rommelig aan toe gaat zal geen goed resultaat verwachten als ze met jouw in zee gaan en dus de keuze maken voor een concurrent.

 

4 Premium uitstraling


Als je het met jouw winkel voor elkaar weet te krijgen om een "premium" uitstraling te verkrijgen en dat ook vast te houden, dan heb je een goede troef in handen. Een klant zal graag naar je toe komen, vertrouwen in je hebben en bereid zijn om een hogere prijs te betalen. Uiteraard is alles relatief, dus kijk objectief naar de uitstraling van je directe concurrenten en denk als klant bij je beoordelingen.

© 2016 MKB Marketing Support